Test caption image cover [champ légende] NL

Rue du boulet 24
1000
Openen in Google Maps

www.hobo.brussels

Email: contact@hobo.brusselsPhone: 02.486.45.10

Par téléphone ou sur place: lundi (13h-17h), mardi (9h-17h), mercredi (9h-17h), jeudi(9h-17h) et vendredi (9h-16h).

Hobo

Hobo is een dagcentrum voor dak- en thuisloze mensen in Brussel. Mensen kunnen direct aankloppen bij Hobo of doorgestuurd worden door één van onze vele partners. Mensen die op straat leven, in onthaalhuizen of mensen die (terug) een woning hebben gevonden: ze kunnen allen gedurende deze moeilijke periode in hun leven terecht bij Hobo voor de volgende zaken.

Activiteitenaanbod

Hobo organiseert gedurende de hele week sociale, sportieve, culturele en vormingsactiviteiten. Dit gaat van voetbal tot theaterspelen, van Nederlandse les tot daguitstappen. Het aanbod is groot en wordt afgestemd op de noden en verlangens van de doelgroep.

Wil je weten wat er op de agenda staat voor de komende periode? Klik hier!

Begeleiding bij Tewerkstelling

Als partner van Actiris begeleiden wij thuisloze werkzoekenden in hun zoektocht naar opleidingen of werk. Deze begeleiding is individueel, op maat en laagdrempelig. Bovendien zorgt het kader van Hobo voor een informele en persoonlijke sfeer. De aanpak van de begeleiders richt zich op coaching: we vertrekken vanuit het kennen en het kunnen van de werkzoekende. We streven naar een intensieve begeleiding, indien nodig op lange termijn.

Doorverwijzing

Geen enkele dienst kan alles zelf aanbieden. We verwijzen daarom door naar andere sociale diensten, administratieve hulpverlening, opvanghuizen etc. Wat echter voor ons de kern is van deze pijler is dat elke persoon met een vraag een antwoord moet kunnen vinden bij Hobo. Dit kan tijdens de openingsuren van het onthaal, maar ook op individuele afspraak als een het vraag om toeleiding naar de reguliere vrijetijdsaanbod betreft.

Sensibilisering

Er zijn heel wat misvattingen over thuisloosheid. Als organisatie zetten we graag in op een genuanceerde opvatting van deze problematiek. We maken er dan ook werk van om thuisloosheid, vanuit onze ervaringen en context, maar vooral ook deze van de doelgroep, beter bekend te maken bij het grotere publiek. Deze pijler van Hobo draait rond een algemeen beter begrip van thuisloosheid, maar zeker ook het signaleren van problemen naar bevoegde instanties.

Share